Thursday 2 August 2012

Siapa yang harus menjadi pengedar GCP?

  • Mereka yang ingin berubah dari simpanan wang kertas (susut nilai) kepada simpanan wang yang sebenar iaitu emas (kalis inflasi,tidak susut nilai dan pelindung kewangan)
  
  • Mereka yang ingin menyimpan logam berharga sebagai penyimpan nilai yang baik menggantikan wang kertas yang peranannya cuma sebagai medium of exchange

  • Mereka yang ingin membuat simpanan konsisten setiap bulan atau berterusan
 
  • Mereka yang berminat untuk menyimpan sambil meniaga emas dan menjana keuntungan sampingan

  • Mereka yang ingin mengelakkan kebocoran kewangan dan ingin belajar bagaimana menarik kekayaan umpama magnet

  • Mereka yang ingin lebih berdisiplin dalam menguruskan kewangan dan berbelanja dengan berhemah

  • Mereka yang ada kesedaran mengenai hakikat wang kertas dan ada rasa tanggungjawab untuk menyampaikannya kepada orang lain.


Kategori individu yang sesuai menyimpan/meniaga emas :


 1.Individu yang mempunyai kerja tetap
Tak ada masa nak buat bisnes lain.Bisnes emas ini hanya memerlukan anda rajin bercerita sahaja.Hanya educate orang tentang emas.Apa yang penting ilmu anda sendiri tentang emas perlu mantap.Once mereka sudah jelas,memudahkan anda kerana biasanya belian berulang.Ia boleh dilakukan secara sambilan tanpa menjejaskan tugas tetap anda


2. Individu yang Anti MLM
Tak suka nak cari-cari orang(downline).Jika anda  pelabur/penyimpan..simpan sahaja dah untung,tak perlu buat apa-apa.Jika anda adalah penyimpan merangkap dealer-amat menyenangkan sebab smua orang dah tahu emas berharga dan menguntungkan.So tak perlu nak cerita  panjang-panjang.Kadang-kadang  kesian dgn orang yang jual barang-barang terutamanya produk MLM.Macam-macam mereka  terpaksa cerita dan buat untuk tarik pembeli. Tapi emas? Tak perlu ..kerana semua orang sudah tahu emas berharga..apa yg mereka tak tahu ialah sebab perlu simpan emas dan bagaimana nak generate emas tak kira modal kecil atau besar,serta kepentingan emas.Konsep convert money to gold (tukarkan wang kertas kepada emas) pun perlu dijelaskan.


3.Individu  yang hendak menambah/mempelbagaikan portfolio pelaburan dan pendapatan
Mungkin anda pernah membuat pelaburan sebelum ini dan berniat menggandakan lagi pendapatan anda, inilah masa terbaik untuk memulakan simpanan emas.

4.Surirumah
Boleh jadi back up kalau berlaku apa-apa.Ia bertindak sebagai pelindung kewangan anda di saat memerlukan.


5.Orang tua atau warga emas
Senang hendak  pergi haji atau back up di hari tua.Maklum sahaja sebab banyak sekali kes anak buang ibu bapa sekarang,jadi dengan simpanan emas anda telah pun melakukan tindakan yang bijak sebagai salah satu sumber di kala memerlukan nanti.

6.Pekerja swasta tak kiralah yang gaji murah atau mahal
Rancang  untuk masa depan anda bagi memastikan kewangan lebih baik


7.Pelajar atau  anak-anak
Sebagai tabungan pendidikan dan insurans.
Ramai pelajar sekarang sudah  celik emas,guna PTPTN untuk beli dinar dan gold bar 1 gram,hasil berjimat cermat dan kesedaran mengenai emas.
Ibubapa yang menyimpan emas untuk anak-anak mereka dari kecil,sudah tidak memerlukan pinjaman PTPTN pada masa akan datang.


8.Individu yang masih bujang.
Terutamanya lelaki,kerana semasa kahwin nanti sekiranya anda simpan lama,harga emas waktu anda hendak kahwin sudah tinggi berbanding yang anda beli dahulu.Sekarang juga dah jadi trend memberikan dinar sebagai mas kahwin dan gold bar sebagai hantaran.

9.Individu yang minat emas.
Ada yang simpan hanya sebab minat dengan keindahan emas dan seolah-olah ketagih membeli emas bila ada peluang.Ini sebenarnya tabiat yang baik,tapi janganlah semua simpanan anda ditukarkan dalam bentuk logam berharga,simpan sebahagian dalam bentuk cash untuk keperluan kecemasan dan pertukaran on the spot untuk membeli barang dan sebagainya.


10.Individu yang ada perancangan meniaga
Bagi mereka yang ingin meniaga pada masa akan datang bolehlah mula menyimpan emas ,kerana ia boleh dijadikan modal perniagaan anda,sama ada anda mencagarnya di bank atau menjual emas tersebut.Pilihan di tangan anda.


PENDEK KATA,SEMUA ORANG HARUS BERMULA DENGAN SIMPANAN EMAS.ANDA TAK PERLU JADI KAYA UNTUK BERMULA DENGAN EMAS....

                                      
                         ______________________________________________________________________________________________________________________________

Hubungi saya untuk mendapatkan maklumat lanjut: 

www.facebook.com/goldemasperaksilver
 
Email: zurahanim.anual@gmail.com

*GCP Authorised Dealer AD 3736* 

__________________________________________________________________________

No comments:

Post a Comment