Thursday 20 December 2012

11 Sebab Saya Tak Beli Emas

Sumber: http://www.jutawangold.com

 
Ramai yang memberi pelbagai alasan untuk tidak membeli emas.Siapakah yang rugi sebenarnya?Peniaga emas ..sebab tak dapat jual emas? Peniaga tak rugi apa-apa,bukan jual barang expired,dia simpan pun masih untung,dan kena ingat,anda tak beli,ramai lagi yang beli. Sanggupkah anda ketinggalan?

Dulu siapa tak ada wang kena gelak,sekarang siapa yang tak ada emas,atau tak tahu langsung pasal emas yang kena gelak (yang tak mampu sangat boleh dimaafkan..hehe)

Mentaliti orang Malaysia ni,dia dah selesa simpan wang kertas,kena pulak kalau dapat simpan kat bank,pergh,dia punya yakin punyalah melangit,konon2 selamat.Aah,selamat la sangat,cuba kaji sejarah,bank yang tertua dan beroperasi beratus tahun pun boleh tertutup,dan di Amerika sendiri beratus bank telah ditutup dalam tempoh tak sampai 5 tahun.Di Malaysia ni tak nampak sangat sebab media-media macam tv,paper semua cover cerita,admin blog jutawangold je yang suka dedah itu ini.Khas buat yang nak tahu dan bertindaklah,buat yang selesa simpan kertas tu,teruskan,admin tak rugi apa-apa pun,cuma nak berkongsi ilmu je.
Banyak juga kes penyimpan hilang macam tu je duit kat bank,tak dapat balik.P*** nak cover? Jangan haraplah. Admin bercakap ni ada bukti,tak percaya,tengok sendiri kat GIC.

*Simpan wang kertas untuk kegunaan seharian dan kecemasan sahaja,tukarkan kepada emas “simpanan” wang kertas anda dan yang anda tidak gunakan untuk 5-10 tahun akan datang bukan duit nak beli susu anak yang dibuat beli emas.
Nak seribu daya,tak nak seribu dalih,berikut saya kongsikan pengalaman saya berdepan dengan beribu pelanggan.



 

~Sebab apa saya tak beli emas~
1.Saya duk fikirkan harganya,kaji sana sini
-last-last tak beli-beli pun


2.Duk kaji pasal spread
- belum beli dah fikir banyak,spread penting untuk pelabur,tak penting untuk mereka yang ada ILMU pasal spread,so,dapatkan ilmu pasal emas ni


3.Terfikir mcm mana nk jual balik
- emas bukan macam barang lain bang,laku di mana-mana.
Sebaiknya juallah kat dealer/comp tu balik,dapat harga lebih,tapi kalau ada ilmu yang kat statement no 2 tu,anda memang untung!


4.Mcm mana nk buat untung
-banyak cara boleh untung,asalkan emas tu ada kat tangan,bukan atas kertas atau alam maya


5.Takut BNM serbu pulak comp yg sy join
-ini bukan skim,ini emas fizikal,selagi pegang emas,apa nak takut?
6.Takut rugi sbb hrga emas jatuh
-beli emas bukan untuk dijual esok lusa,ini simpanan jangkamasa panjang,rugi kalau jual je kan,so,simpanlah.Terdesak sangat,barulah pajak,ini sebenarnya fungsi Ar rahnu,bukan untuk manipulasi pelbagai skill.
 
7.Saya tak tau kenapa orang kata emas itu adalah wang
-kena tau apa maksud wang yang sebenar,dan ciri-cirinya,dan kaji sejarah nanti jumpa,dulu-dulu orang guna apa sebagai emas,dan wang kertas yang kita duk guna sekarang ni cuma ciptaan yahudi untuk menindas dan berkuasa kat dunia

8.Saya tk fhm sbb apa sy perlu simpan emas
-Kaji sebab,pasti jumpa jawapannya


9.Saya tak nak membazir
-Dulu harga emas rm30+/gram,sekarang dah cecah dekat rm200/gram
err..kat mana yang membazir tu?


10.Saya bimbang emas tu kena curi,hilang dan sebagainya
-Kalau kena curi,hilang,bukan emas je,apa-apa pun boleh ,so kena pandai-pandailah elakkan.Tak kan sebab takut hilang,kena curi maka kita tak beli emas?

Abis yang wang kertas kita kena rompak hari-hari(susut nilai sebab inflasi) tu tak takut ke..?
Setahun susut nilai hampir 16%. Simpan RM1k tahun ni,tahun depan jadi RM840,kalau 10 tahun lagi? Simpan emas berharga RM1k tahun depan jadi RM1.2k+,mana yang anda nak?
 
11.Tak dapat pulangan bulanan,dividen dan hibah
-Lebih suka join skim cepat miskin,baik join MLM terus,maklumlah,duduk diam-diam dapat duit.
 
—————————————
Bagus…org mcm anda yg mmbuatkan harga emas tak naik mendadak…sbb hanya org yg CELIK emas dan ada ILMU shj yg duk beli emas.
Yang duk fikir 11 soalan di atas,tak sedar yg dia duk buang masa,dan masa itu tidak akan kembali..

Harga emas yg dulu rm16/gram,skrg hmpir rm195/gram,akan dtg akan hanya tinggal sejarah…dan waktu itu dah tak guna nak menyesal sbb tk bermula masa org duk suruh dulu..

Berminat membeli emas? Hubungi saya sekarang:
 
 
 
 

No comments:

Post a Comment